Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Piknik
Rafaelová, Kateřina ; Merta, Johana (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Cílem mé práce je komunikace s divákem prostřednictvím simplicity v malířském médiu na pozadí rodinných vztahů. Prostřednictvím banalizovaných motivů nechávám diváka pozastavit se nad vlastní hodnotou rodinného sdílení.
Je rostoucí vzdělanost žen překážkou partnerských vztahů a rodičovství?
Bičáková, Alena
Přestože velké množství lidí stále nachází partnery především během studií, není jasné, zda změny v genderovém zastoupení přes úrovně či obory vzdělání budou mít v budoucnu pro formování partnerství a rodin stále stejnou váhu. Definice sociálních kruhů, ve kterých se člověk pohybuje, se výrazným způsobem díky novým technologiím mění. Je tedy pravděpodobné, že se bude měnit i způsob, jakým budou lidé nejčastěji nacházetsvé partnery.
Domácí násilí v rodině a jeho dopad na dítě
Mouchová, Denisa ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato práce se zabývá domácím násilím se zaměřením na děti, které v takovémto prostředí vyrůstají a které násilí přihlížejí jako jeho nepřímé oběti. Pozornost bude věnována především dopadům této situace na jejich psychické i fyzické zdraví, vztahům v rodině a možným problémům v budoucím životě. Ačkoliv je problematika dětí, které jsou doma svědky násilí, v českém prostředí zohledňována, zatím neexistuje rozsáhlejší pojednání na toto konkrétní téma. Tato práce poskytuje náhled na možné negativní důsledky nepřímé viktimizace dětí, které byly zjištěny v zahraničních studiích, a rovněž navrhuje metodologický postup pro další možný výzkum v této oblasti. Klíčová slova: domácí násilí, nepřímá viktimizace, děti, psychické problémy, rodinné vztahy Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Okolnosti působící na ukončení sportovní přípravy mládeže
Šírová, Vendula ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Harbichová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především okolnostmi a důvody zapříčiňující ukončení sportovní přípravy mládeže. V teoretické části práce je zmíněno a vysvětleno několik témat, které jsou s danou problematikou úzce spjaté. Konkrétně je v teoretické části pojednáno o mládeži a jejích věkových obdobích, obecné sportovní přípravě, sportovní přípravě mládeže, motivaci, volném čase a ukončování sportovní přípravy. Praktická část práce vychází z kvantitativního výzkumu, konkrétně z anonymního dotazníkového šetření, do kterého bylo zapojeno celkem 103 bývalých sportovců mezi 18. - 25. rokem, kteří svoji sportovní přípravu ukončili mezi 13. - 18. rokem života. Pro dosahování odpovědí jsem zvolila tzv. techniku sněhové koule. Dotazníkové šetření odhaluje odpovědi na otázky, zda rodiče hrají nějakou roli při ukončení sportovní přípravy, zda s ukončením souvisí raná specializace, nebo zda má sociální kapitál rodiny souvislost se setrváním mládeže ve sportu. Hlavní cílem bakalářské práce bylo zjistit okolnosti a důvody odchodu mládeže z organizovaného sportu. Pomocí výzkumu jsem dospěla k závěru, že hlavními okolnostmi, které ukončení sportovní přípravy mládeže zapříčiňují jsou především škola, ztráta motivace a nemoc či úraz. Dosažené výsledky jsou porovnávány s pohledy či názory jiných autorů, s výsledky...
Pohled rodinných příslušníků na člena rodiny s mentální retardací
CHALUPNÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se věnuje rodině dítěte s mentální retardací a jednotlivým postojům jejích členů k dítěti. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu mentální retardace, dále je zde popsána charakteristika jejích stupňů a psychické zvláštnosti osob s mentální retardací. Také se zaměřuje na rodinu, její definici, rozdělení dle funkčnosti a jejích samotných funkcí. Nakonec se zaobírá rodinou dítěte s mentální retardací, kde popisuje problematiku narození dítěte a čím jeho rodiče v tomto období prochází, jaké dopady to může mít na vztah rodičů a jak to vnímají jeho sourozenci. Praktická část poskytuje náhled do přístupu a postojů členů dvou rodin s dítětem s mentální retardací. Práce zjišťuje pohled matky, otce a sourozenců na člena mentální retardací, sleduje vývoj jejich přístupu, co jejich pohled ovlivnilo a porovnává jejich postoje.
Dítě z rozvedené rodiny v mateřské škole
KEPROVÁ, Libuše
Teoretická část práce přibližuje problematiku rozvodu a jeho dopadu na prožívání dětí a rodičů. Téma rodiny představí v širokém kontextu. Představuje také možnosti jak pomoci dítěti zvládnout období kolem rozvodu a jak reagovat na změny chování, které mohou přijít. Cílem výzkumu bylo zmapovat pohled rodičů a jejich dětí na jejich zkušenost s rozvodem. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím rozhovorů ve třech rodinách. Návrhy k rozvodu vznesly ve všech třech případech matky, které k rozvodu vedla nedostatečná podpora a pomoc s výchovou od partnerů. Ve všech rodinách se snažily matky dětem vysvětli situaci kolem rozvodu a dostatečně děti provést celou situací, přesto to bylo pro všechny členy rodiny náročné. Děti ve svých výpovědích vyjádřily určité pochopení důvodů, proč se rodiče rozvádějí. V jedné rodině se objevilo i zlepšení vztahů s otcem. Ve dvou rodinách jsou děti v péči matky, ve třetí je péče střídavá.
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20. století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu neshodují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je, že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20. století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. Přesto ani islám není jednotný a základní rozdíly je možné najít v rozdělení na sunnity a šíity. Toto rozdělení platí i v současné době a č jsou sunnité ve většině, jsou zde státy, kde je většina šíitská. Mezi takové státy patří Irák a Írán. Na těchto dvou příkladech se ukazuje, že sunnitský a šíitský islám jsou dvě odlišné větve jednoho náboženství. Sunnitský islám v Iráku (pod patronací Saddáma...
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.
Sourozenci v předškolním věku v mateřské škole
Rindošová, Milena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
ANOTACE: Rodina je místem, kde dochází k prvním sociálním vztahům a vazbám. Každý jedinec, má potřebu kontaktů s jinými lidmi. Ještě před dovršením tří let věku dítěte roste v každém touha být ve společenství vrstevníků. Tyto první kontakty dítě zažívá v rodině se sourozenci a v mateřské škole. Sourozenecká skupina vymezuje osobnost jedince, má vliv na jeho osobnostní charakteristiky a chování. Vědomí sama sebe se buduje prostřednictvím vztahů k druhému. Jakou roli bude dítě v rodině mít, je spjato s mnoha faktory, kterými jsou: počet sourozenců v rodině, pořadí narození sourozenců, věkový rozdíl a pohlaví. Následně záleží na výchovném přístupu rodičů. Vstup dítěte do mateřské školy je velkou životní změnou pro dítě i pro celou rodinu. Aby vstup proběhl hladce, musí být dítě připraveno odloučit se od rodičů, zvykat si na nové prostředí, na společenství vrstevníků, najít si svou vlastní identitu. Jak proběhne vstup a adaptace do skupiny vrstevníků, záleží na stupni socializace předškolního dítěte. V diplomové práci se zabývám na základě poznatků z rozhovorů, dotazníků a pozorování porovnáním schopností a dovedností sourozeneckých dvojic při nástupu do mateřské školy. Ve výzkumu se soustřeďuji zejména na to, zda ovlivnilo adaptaci mladšího sourozence vědomí, že v mateřské škole má staršího sourozence a jakým...
Arturo a Agostino: srovnání chlapeckých protagonistů děl Morantové a Moravii
Šupíková, Barbora ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Práce má komparativní charakter a zaměřuje se na srovnání postav chlapeckých hrdinů románu L'isola di Arturo Elsy Morantové a novely Agostino Alberta Moravii s důrazem na iniciační tematickou linii obou děl. V jednotlivých kapitolách jsou srovnávány podobnosti a odlišnosti děl a jejich protagonistů. Současně jsou porovnávány přístupy autorů k podobnému tématu i stylistická volba jejich zpracování. Po úvodním představení autorů, jejich děl a zasazení do dobového literárního kontextu se práce věnuje komparaci děl a následně komparaci jejich protagonistů Artura a Agostina. V první části jsou díla zkoumána z pohledu narativní struktury, prostředí, ve kterém se odehrávají, časového ukotvení a role, kterou v nich hraje vypravěč. Jednotlivé kapitoly druhé části se věnují rodinným vztahům protagonistů, jejich dospívání a uvědomování si vlastní sexuality a jejich vnitřnímu světu. Obě díla jsou napsána formou románu a popisují složitou cestu dospívajících chlapců směrem k dospělosti. Příběhy Artura i Agostina jsou odlišné, přesto lze najít řadu styčných bodů zejména v jejich psychickém prožívání dospívání. Další styčné body lze najít v uchopení tématu oběma autory. V obou dílech se prolínají různé linie a různé postupy, přičemž společný je jim sjednocující tematický prvek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.